Tilbage til Menu
Hvad Den Nye Pagt Betinget Af

"For jeg vil være barmhjertig mod deres uretfærdighed, og deres synder og deres lovløse gerninger vil jeg ikke mere huske."
Hebræerne 8:12.

I dag er du på grund af korset, under den nye nådespagt. Hvad afhænger den nye pagt af? Kære, Gud er så god.

Den nye pagt, som Gud har indgået, er ikke afhængig af noget, som du og jeg skal gøre, fordi han ved, at vi altid vil fejle. Lyt godt efter. Den nye pagt virker kun på grund af én ting, og det er den sidste paragraf i den nye pagt – " For jeg vil være barmhjertig over deres uretfærdighed, og deres synder og deres lovløse gerninger vil jeg ikke huske mere." Til det mål, at du har en åbenbaring af denne klausul og alle dens velsignelser, i den grad vil du vandre i den. Den nye pagt virker, fordi Gud siger, at han vil være barmhjertig over for vores uretfærdighed, og vores synder og lovløse gerninger vil han ikke huske mere!

Bemærk ordet "For". Det betyder "fordi". Den nye pagt virker, fordi Gud siger, at han vil være barmhjertig over for vores uretfærdighed, og vores synder og lovløse gerninger vil han ikke huske mere! "Ikke mere" betyder, at der var en tid, hvor Gud huskede vores synder, endda for at straffe dem til tredje og fjerde generation (2 Mos. 20:5). Dette findes i de ti bud.

Men i dag siger Gud eftertrykkeligt: "Ikke mere!" (Det er det dobbelte negativ, der bruges på græsk.) "Ikke mere" betyder, at Gud aldrig igen vil huske vores synder mod os, fordi han lagde alle vore synder på hans søns legeme.

Jesus bar Guds straf for vore synder på korset. Nu kan vi gå i den nye pagt og høre Gud sige: "Dine synder og lovløse gerninger husker jeg ikke mere."

Min ven, den nye pagt virker på grund af den sidste klausul. Med andre ord, på grund af Hebræerbrevet 8:12 kan Gud sætte sine love i vores sind og skrive dem på vores hjerter, og vi kan alle kende ham og blive ledt af ham. Det er hans barmhjertighed over for os, der gør os i stand til at høre ham og blive ført af ham til sejr i enhver situation!

Til Dag 49